رواية حب من اول رسمه الفصل الثالث عشر 13 بقلم مني احمد


 رواية حب من اول رسمه الفصل الثالث عشر 13 بقلم مني احمد


صقر  اي ي دكتوره هي بخير 

الدكتوره مفيهاش اي حاجه مفيش اي حاجه في الاشاعه خليت الممرضه تعلقلها محلول وهتسكرلها فيها حقن ونشوف حالتها هتوصل ل فين 

صقر قعد جنب روح وبيلعب ف شعرها فتحت روح عينيها  واول ما شافت صقر 

روح باندهاش وبرقت عينيها

روح ل نفسها غمضي عينيكي وفتحي تاني يمكن حلم 

أو بتتهيئي فجاه غمضت عيونها وفتحت لقت صقر قاعد قدامها روح انا فين اي الي جابك بتطلعلي منين 

صقر وهو مش من عادته يضحك 

انتي ف المستشفي  روح بضحك وهي مش مصدقه جعلت صقر يدوب ف ضحكتها وجمال ضحكتها 






روح دانا حته هتجوز ربيع قلت اخدلي غفوه وشكلي مطوله 

صقر متجيبيش سيرته داهيه تاخده انتي مراتي دلوقتي 

روح وبدأت تستوعب وفتحت عينها 

روح اي الكلام الي سمعته دا حقيقي ولا بحلم 

صقر مسكلها أيدها وضغط عليها ها حسيتي

روح ااه

صقر شكلك هتوجعي قلبي معاكي 

روح ب استيعاب وصدمه اي الي جابني هنا واي الي جابك هنا وازاي ازاي انت مش كنت في الفون اااه فوني فين و وو.....

صقر ب قرب منها هششش كفايا اهدي لما نروح بيتنا هقولك كل حاجه

روح ب بي بيتنااا ؟؟

صقر أنا خارج وهاجي ع طول 

روح اي دا اي دا نهار اسود اي إلي حصل فيا 

اتخطفت ولا اي وازاي بيتنا اوعي هيكون يعمل فيا حاجه 

ااااه ي دمااغي صداع وحسه ب شعور غريب 

صقر دكتوره اقدر اخدها البيت أمتي هي فاقت 

الدكتوره هدخل اشوفها وبعدين نشوف 

الدكتوره ب ابتسامه اخبارك اي 

روح كويسه عايزة اروح 

الدكتوره ل صقر تقدر تاخدها دلوقتي 

روح اروح فين 

صقر تقدري تتفضلي ي دكتوره

صقر هنروح بيتنا 

روح عايز تعمل فيا اي 

صقر اعمل فيكي اي 

دا انا هلفك محشي ورق عنك عرفتي هعمل فيكي اي 

روح وهي بتحط أيدها ع شعرها 

اي دا  انت ازاي تشوفني كدااا شعري ب باين عايزه طرحه 

طلع صقر بعربيته خمس دقائق ورجع معاه شنط لبس حطهم في عربيته ودخلها المستشفي 

صقر هنروح 

روح وكل دا مش قادره تستوعب

وفجاه صقر شالها 

روح برقت نزلني أنا أعرف امشي

صقر هششش ولا ممكن اعمل تصرف ميعجبكيش اسكتي  

روح وشها احمر من الخجل وبتقول نفسها معقول يكون حقيقه ولا اي الهبل دا اوعي تكوني في غيبوبه ي بت 

وفجاه حطها في العربيه وانطلق ب عربيته

روح ب تعب احنا رايحين فين 

صقر قلتلك بيتنا

روح بيتنا ازاي يعني اي جابك عندنا في القريه بس المكان دا مش في قريتنا انت خطفتني ولا اي مش انت كنت هتروح باريس 

صقر ب عصبيه خلاص ي روووح خلااااااص زن زن زن زن اهدي لما نوصل هفهمك 

سكت روح وعيونها دمعوا 

صقر لاحظ ف مرايت العربيه ولكن متكلمش 

نزل وجي يشلها

روح ب رفض أنا أقدر امشي 

ولكن كانت تعبانه جدا ومش قادره توقف ع رجليها 

صقر متقاوحيش 

روح قلت لا 






صقر ب غضب يلا قدامي طيب أنا غلطانلك 

روح ب اندهاش من شكل بيته والورود والجنينه الجميله والعصافير بيت كله هدوء وبهجه بدأت تاخد نفس كبير وتخرجه ب ارتياح 

صقر عجبك روح بصتله دا بيتك.

صقر تؤ تؤ بيت الجيران 

روح مش هدخل غير لما افهم واستوعب واشوف دا غيبوبه ولا اي 

صقر عايزة تفهمي اي 

روح جايبني هنا لي

واي الي حصل 

صقر جايبك هنا لي عشان بقيتي مراتي  ندخل واقولك

روح أنا عايزة اروح الحمام 

صقر ادخلي طيب وبدأ يفتح الباب 

روح ب اندهاش من ديكور البيت الرائع إلي عمرها ما شافت زيه حاجه فاخر من الاخر 

روح ل صقر فين الحمام 

صقر اهو 

دخلت وفجاه حطت راسها تحت الحنفيه وهي بتقول ل نفسها فوقي فوقي فوقي 

صقر دخل يحضرلها اكل 

روح خرجت وشعرها مبلول 

وبتقول احيييه داااا طلع بجد مش حلم ولا حاجه 

روح فين هو طيب 

صقر بتدوري علي اي 

واي دا بليتي شعرك ليه هتتعبي

روح ب احراج وكسوف ممكن افهم كل حاجه 

وازاي مراتك واي الي يثبت .

صقر  سافرتلك عشان انقذك منهم 

ودفعت وكتبت الكتاب 

واخدتك وسافرنا وكنتي فقده وعيك وطول الطريق محاليل المستشفي بتاعتكم خربانه 

مستوقفش روح غير كلمه وحده

روح ف عقلها دفعت 

صقر وبعدين وصلنا واخدتك المستشفي وو.

وقبل ما يكمل كانت مقطعاه روح 

روح يعني اي يعني دفعت شايفني سلعه ولا اي ولا شفقه شوفتهم فقرا قلت تدفع وتاخد 

كان هيتكلم صقر ولكن مدتوش فرصه يتكلم 

صقر بعصبيه 

يتبع 


             الفصل الرابع عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×